ההבדל בין קורס חשבי שכר לחשבי שכר בכירים

ההבדל בין קורס חשבי שכר לחשבי שכר בכירים

חשבות שכר היא תחום הלוקח חלק בענף הנהלת חשבונות, במסגרת תחום זה נכללים שני מקצועות עיקריים הלא הם: חשב שכר וחשב שכר בכיר. על מנת לרכוש אחד מן המקצועות הללו יש לעבור לימודים טכניים המצריכים הבנת תהליכים שונים, יכולת ליישם חוקים, דייקנות גבוהה במיוחד וחוש אחריות מפותח. במאמר זה ריכזנו עבורכם מידע בנוגע לתפקידו של חשב שכר ותפקידו של חשב שכר בכיר. במידה ואתם מעוניינים לעסוק בתחום זה בעתיד חשוב מאוד שתדעו מהם ההבדלים בין השניים. 

תוכנית הלימודים והתפקידים

תוכנית הלימודים של חשבי שכר וחשבי שכר בכירים היא די דומה, אחד ההבדלים העיקריים בין תוכניות הלימוד הוא התעסקות בתחום המיסוי. 

במהלך קורס חשבי שכר בכירים המשתתפים בקורס רוכשים ידע בנושאים שונים ביניהם: הוצאות מוכרות, הוצאות עודפות, פסקי דין רלוונטיים, כיצד מבצעים מיסוי לקופת גמל, הכנסות פטורות, מניעה של מיסוי כפול, מיסוי בינלאומי ועוד נושאים נוספים. 

במהלכם של שני הקורסים השונים המשתתפים רוכשים ידע בדיני עבודה ודיני מיסים, כמו כן המשתתפים בקורס עוברים הכנה למבחנים העיוניים והמעשיים אותם עורכת לשכת רואי החשבון של ישראל. 

אחד התפקידים הבולטים ביותר של חשב השכר הוא עיבוד נתונים לצורך הפקת תלושי משכורת והפקה של תלושי משכורת. בנוסף על כך, חשבי שכר הם אלו האחראים על הזכויות הסוציאליות הנוגעות לשכר של העובדים בעסק, ביטוחי מנהלים, קופות גמל ועוד. 

חשב שכר לעומת חשב שכר בכיר

אנשי מקצוע העוסקים בחשבות שכר שייכים לענף הנהלת חשבונות ותפקידו של חשב השכר הוא להפיק משכורות לעובדים בעסק ולדאוג לזכויות השונות שלהם. נכון להיום כלל החברות בישראל חייבות לקבל שירותי חשבות שכר. 

חשבי שכר בכירים אחראים על כלל היבטי השכר במקום העבודה שלהם ובשל כך עליהם להיות בקיאים בתחום ומיומנים מאוד ( חשבי שכר בכירים צריכים להיות יותר מיומנים מחשבי שכר רגילים והכשרתם מעמיקה יותר).  תחום העיסוק של חשבי שכר בכירים שייך ללשכת רואי החשבון של ישראל, לשכת רואי החשבון בוחנת את אלו המעוניינים להיות חשבי שכר בכירים.

Call Now Button